تناقض

تناقض را دوست دارم. از نگاه دیگران تناقض آزاردهنده است، غیرممکن است! اما باید جرئت کرد و به آن نزدیک شد! من عاشق تناقضم و تناقض‌های زیادی درونم دارم. تناقض‌هایی که کمتر کسی آنها را می‌بیند. تناقض‌هایی که هر کدام‌شان برایم دنیایی ارزش و معنی دارند. هر کدام دریچه‌ای متفاوت از تجربه دنیا هستند!


مجزا نیستند از عشق، "وصل و فصل" و "نوش و نیش"
شگفتا او، که با ترکیبی از اضداد می‌آید

حسین منزوی

۳ لایک
زهره جونم چطوره؟ :)
تا حالا به خوب بودن تناقض فکر نکردم. تناقض ِ چجوری یعنی؟ 

متشکرم پری‌سا جان :)
شما خوبی؟ کم پیدایید!

تناقض خوب مثل هم درونگرا بودن، هم برونگرا بودن
هم تغییر کردن، هم ثبات داشتن
هم اهل هیجان بودن، هم اهل آرامش بودن
هم منطقی بودن، هم احساسی بودن
و الخ :)

منم خوبم
بله بله متوجه شدم :)

خدا رو شکر که خوبید :)

۱۱ آبان ۰۷:۰۴ °° مریم °°
فکر کنم اینها که نام بردی تناقض نیست. طبیعیه که آدم منطق و احساس داشته باشه، هیجان و آرامش داشته باشه. اگه کسی همیشه فقط منطقی باشه یا فقط هیجانی، مشکل داره. 

بنظر خودم هم طبیعیه و متشکرم که شما هم طبیعی می‌دونیدشون :)
معمولا آدمها ترجیح میدن یک نفر رو در یک قالب مشخص بریزن و همیشه همینطور ببینش و اگر کمی از اون قالب فراتر بره غیرطبیعی میدونن!

۱۱ آبان ۰۷:۰۷ °° مریم °°
تناقض غیرممکن یعنی اینکه در یک لحظه هم شاد باشی هم شاد نباشی. وگرنه حتی شادی و غم با هم دیگه قابل جمعه. موضوعش میتوته متفاوت باشه. 

من تازه شما رو فالو کردم!
رفتید چرا؟! :(

۲۰ آبان ۰۰:۱۵ پیاده ...
وقتی که نیستم همه چی بهتره، آدما سر جای خودشونن، خودم راحت ترم. درگیریها و پیچیدگیها کمتره. رنجهای بیهوده کمتره. من از اون آدمهاییم که وقتی هستم به حسابم نمی آرند، وقتی نیستم عزیز میشم.(گلایه نیست، خودم از تو چشم بودن خوشم نمیاد، بهم خیره بشن، معذب میشم خیلی. اون زمانا هم اگه میدونستم تا این حد تو چشمم، اون کارا رو نمیکردم.) همین چند وقت نبودن، شش نفر به دنبال کننده های وبلاگم افزوده شده. دی: (تو گروه تلگرام همکاران، وقتی که نبودم، پیامهای زمان بودنم دست به دست میشد، طوری که وقتی برگشتم دیدم چیزی بیشتر از قبل نیستم، و باید با گذشتهء خودم رقابت کنم، در حالی که نمی تونم و به زودی تموم میشم. زدم بیرون.) همهء این دلایل به دلیل اصلی که عبارتستز بیحوصلگی و نداشتن حرفی برای زدن، افزوده میشه. وقتی صفحه کاربری وبلاگو باز میکنی، انگار مجبوری یه چیزی اونجا بنویسی، در این حال اگه حرفی برای زدن نداشته باشی یا حوصلهء پخته و منسجم کردن باطن متن، یا حوصلهء مورد پسند ساختن و آرابیرا کردن ظاهر متنو نداشته باشی، یا اتفاق جالبی نیفتاده باشه، یا اتفاقای جالب ظرفیت عجیب و فوق العاده ای برای بدبرداشت کردن و ایجاد سوء تفاهم و تولید دردسر داشته باشن، و بخصوص وقتی مغزت هم زیر این فشارها تولید جدیدی نداشته باشه، نتیجه اش میشه چرت و پرت نویسی. و من از چرت و پرت نویسان بیزارم. تابستون رفته بودم کلاس های هنری، گل چینی و ویترای. هنر، لذتبخش و آرامبخشه. فردا هم میخوام برم کلاس خیاطی ثبت نام کنم. بعدشم تصمیم دارم درس بخونم و ادامه تحصیل بدم. کلاس میرم، شب خسته میام به جای سریال دیدن وبلاگای دیگرانو میخونم خستگی در میکنم. خوبه. 
از اولشم بیشتر یه وبلاگخون کامنتگذار بودم تا وبلاگنویس. کامنت گذاشتن بهتره. آدم پابند نمیشه، همه جا میره، حرف و نظرشم میگه. گیر هم نیست. الانم که بیان کاری کرده که آرشیو کامنتهای ارسالیتو داشته باشی، واقعا دستش درد نکنه، خیلی خوبه.
به چشم درد دل بهش نگاه نکن. سوال کردی، جواب کامل دادم. 

امیدوارم مسیر پیشرو براتون پر از خیر باشه
تشکر که وقت گذاشتید و انقدر کامل جواب دادید :)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ضد بودن با متناقض بودن فرق دارد
شاید اگر واژه ها را دقیق انتخاب می کردید حرف درستی بود اما اینچنین صرفا حرفی شاعرانه بی پرداخت است، *** ** *** و معلق.

هیچ تعریفی از تفاوت تضاد و تناقض ارائه ندادید تا دیدگاهتون روشن بشه
براساس یک تست شخصیت شناسی معتبر درمورد خودم با بیان شاعرانه و البته دریافت فیدبک از اطرافیانم صحبت کردم!
درضمن! مودب باشیم :)

حرف بی ادبانه ای زدم؟:\
متاسفانه حذف کردید نظرم را
بگویید ببینم دقیقا چه سخنی نامودبانه ای مرنکب شدم.

ضمنا دو چیز متناقض یعنی یک چیز ناقض چیز دیگر است و امکان جمع و ارتفاع وجود ندارد اما دو چیز ضد هم در تقابل با همند، ممکن است با هم جمع شوند ممکن است ارتفاع داشته باشند. تعاریف منطقی درستی در کتب منطقی وجود داره.
اگر مایل بودید مراجعه کنید و ببینید!

اگر هم بی ادبی شده بود عذر خواهم. 

درمورد تعاریفی که ارائه کردید باید بیشتر فکر کنم. گرچه تصورم این بود که جمع اضداد، تناقض باشه
ممنون از روشنگری تون :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گفتند:

یافت می‌نشود

گشته‌ایم ما!
آرشیو مطالب
دی ۱۴۰۲ ( ۱ )
آذر ۱۴۰۲ ( ۲ )
آبان ۱۴۰۲ ( ۳ )
مهر ۱۴۰۲ ( ۲ )
شهریور ۱۴۰۲ ( ۷ )
مرداد ۱۴۰۲ ( ۱۱ )
تیر ۱۴۰۲ ( ۶ )
خرداد ۱۴۰۲ ( ۷ )
ارديبهشت ۱۴۰۲ ( ۱ )
فروردين ۱۴۰۲ ( ۲ )
بهمن ۱۴۰۱ ( ۵ )
دی ۱۴۰۱ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۱ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۱ ( ۱ )
شهریور ۱۴۰۱ ( ۲ )
مرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
خرداد ۱۴۰۱ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۰ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۱ )
دی ۱۴۰۰ ( ۱ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۱ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۱ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۳۰ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۲ )
دی ۱۳۹۶ ( ۱۳ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۴ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۱۵ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۷ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۲۵ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۲۴ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱۸ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۱۴ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۲۶ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۱۷ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۱۴ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۲۱ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۱۵ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۱۷ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۲۳ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۱۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۱۱ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۵ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۱۰ )
تیر ۱۳۹۴ ( ۵ )
ارديبهشت ۱۳۹۴ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۲ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۲ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۲ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۲ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۲ ( ۳ )
دی ۱۳۹۱ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۱ ( ۳ )
آبان ۱۳۹۱ ( ۱ )
مهر ۱۳۹۱ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۱ ( ۱ )
مرداد ۱۳۹۱ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۱ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۱ ( ۳ )
ارديبهشت ۱۳۹۱ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۱ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۰ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۰ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۰ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۰ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۰ ( ۲ )
موضوعات
دوستشان دارم (۲۶۶)
از خود نوشته‌هام (۴۵)
جامعه نشناسی (۷۹)
اتوبوس نوشته (۱)
صرفا تراوش ذهنی (۷)
موسیقی متن (۳۲)
آرزوهای ساده (۸)
تناسخ (۲)
اقتصاسی (۱۰)
دوستشان ندارم (۳)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان