تا به حال درباره این موضوع که جوامع جهان سوم باید دقیقا چه چیزهایی رو از جوامع جهان اول کپی کنن، ندیدم. اما نظر شخصیم اینه که کپی کردن مطلق هرچیزی، نه تنها مفید نخواهد بود که حتی مضر هم هست! در مدیریت هم موضوعی هست به نام benchmark که ترازیابی ترجمه اش کردن! بنچ مارک یعنی که یه سازمان بیاد خودش رو با یه سازمان موفق، در هر زمینه ای که نیاز داره، مقایسه کنه و سعی کنه اون سازمان رو الگو قرار بده تا به اون سطح که سطح ایده آل درنظر گرفته میشه برسه. اما نکته ای که در بنچ مارک همیشه مهمه و بسیار روش تاکید میشه، بومی سازیه! یعنی اینکه اگر برای مثال قراره سازمان x رو در زمینه توسعه منابع انسانی الگو قرار بدیم و اصطلاحا بنچ مارک کنیم، حتما باید اون شیوه ها و قوانین رو در سازمان خودمون بومی سازی کنیم و متناسب با فرهنگ سازمانی خودمون تغییرشون بدیم! حالا همین مسئله رو در سطح جامعه ببینید! وقتی قراره کشورهای توسعه یافته اروپایی وامریکایی رو الگوی خودمون در زمینه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... قرار بدیم آیا نباید قوانین و الگوهای رفتاری شون رو متناسب با فرهنگ خودمون بومی سازی کنیم؟
ما دو پیرهن بودیم
بر یک بند
یکی را
باد برد
یکی را
باران هر روز
خیس میکند!
رویا شاه حسین زاده
ما دو پیرهن بودیم
بر یک بند
یکی را
باد برد
یکی را
باران هر روز
خیس میکند!
رویا شاه حسین زاده
۵ ارديبهشت ۹۵