لعلهم یتفکرون

در مدیریت استراتژیک میگن وقتی برای سازمان استراتژی و اهداف بلند مدت تدوین کردید، حتما دوره های بازنگری هم درنظر بگیرید که هر چند وقت یکبار اهدافتون رو مرور کنید تا یادتون نره هدف اصلی چیه. تو زندگی شخصی هم به استراتژی و دوره بازنگری نیاز داریم. اگر از اینکه خیلی ها اصلا هدفی برای زندگی شون ندارن بگذریم، بعضی هم هدف رو فراموش میکنن. همیشه دلم میخواد طوری زندگی کنم که وقتِ مرگم احساس رضایت کنم. اینکه در چنین لحظه خاصی چه چیزی میتونه باعث بشه هر کسی احساس رضایت کنه هم قابل بحثه. 

خطبه فدکیه حضرت زهرا س، روند خیلی هوشمندانیه داره. خطبه خیلی زنانه و لطیف شروع میشه، با یک آه! آهی که همه حضار رو به گریه میندازه. بعد از گفتن مقدمه، خودشون رو معرفی میکنن تا بلکه برای کسی تلنگری باشه، اما تاثیری نمیکنه. بعد از اون از امام علی ع و جایگاهشون و مقام ولایتی که از ایشون غصب شد، صحبت میکنن، باز هم تاثیری نمیکنه. بعد از قرآن براشون آیه میارن که دلیلی برای اثبات حرفشون بود، تاثیری نمیکنه. ناامید میشن و میگن که دلهای شما رو مکر و نیرنگ گرفته و این شما و این هم لجام شتر خلافت!
برای کسی که ادعای مسلمان بودن داره، آیات قرآن از هر سندی محکمتره، اما وقتی کسی حتی در برابر آیات قرآن هم مقاومت میکنه؛ یا تظاهر به مسلمانی میکنه و یا اینکه طبق گفته قرآن، خدا به دلهاشون مُهر زده و کور و کر شدن! حضرت زهرا س هم در چنین شرایطی بودن. در برابر جماعت مسلمانی که آیات صریح قرآن رو نمی پذیرفتند! امروز هم خیلی از آدمهای اطرافم در برابر آیه های صریح قرآن جبهه مخالفت میگیرن، اما کتاب فلان فیلسوف اروپایی براشون سند محکمیه. براشون خنده داره که کسی بخواد برای اثبات حرفش به قرآن استناد کنه، خنده داره!


فریب عقل خوردم دامن مستی رها کردم
ندانستم که اینجا محتسب هشیار میگیرد
صائب
۱ لایک
سلام مطلب قشنگی بود. اما به نظر من مشکل فقط اونایی نیستن که حرفای دانشمندان غربی رو سند قرار میدن. خود امثال ما که قرآن و روایات رو معیار میدونیم هم کم خالی از اشکال نیستیم. به عنوان مثال، خیلی از چیزهایی که من درمورد مغز و طرز کار مغز یاد گرفتم از غربیها بوده و با کمک همونا تغییراتی در شخصیت و توانایی های خودم ایجاد کردم که مثلا به ترک غیبت کمکم کرد. اصلا بعد از خوندن چند کتاب دانشمند غربی نوع نگاه من عوض شد و با نگاه جدیدی به همین دین و احادیث پیدا کردم و انگار قبل از اون خواب بودم و بیدار شدم. اگر ما مسلمانها خواب هستیم و دنبال کشف جهان نیستیم نباید از اینکه غربی ها ( چه به قصد دشمنی یا بدون قصد وغرض) از ما جلو زده اند، درس عبرت بگیریم؟ - موفق و سربلند باشی برادر التماس دعا...

سلام

منظورم اصلا مخالفت با علم نبود. فقط از اولویت و خود کم بینی صحبت کردم. با صحبتهای شما هم کاملا موافقم

عالی

تشکر

۱۹ اسفند ۱۰:۵۲ مجتبی و‏او
یه زمانی من هم با چنین آدم هایی زیاد روبرو بودم. به دلیلی موقعیتی که درش قرار داشتم و اون فضا. مدت ها این حرف ها رو شنیدم و این آدم ها رو دیدم. اما بعد از مدتی متوجه شدم این شخصیت منه که باعث نمیشه اونها خیلی از حرف هایی که می زنم رو جدی بگیرن و خیلی از حرف هایی که یک فیلسوف غربی می زنه رو جدی بگیرن. اگر برید ببینید متوجه می شید که(شایدم دیدید) بسیاری از فیلسوف های غربی دانشمندان بزرگی هم بودن، یا مثلا در منطق و خلاقیت خیلی پیشتاز بودن. ولی من بدون اینکه حتی برای خیلی از سوالات دیروز و امروز و فردای خودم پاسخی پیدا کرده باشم(کسی که تو کار دنیا گیر میکنه) سعی داشتم پاسخ سوالات دیگران رو قرآن معرفی کنم... نمی دونم متوجهید از چی می گم یا نه. به هر حال آخرش به این نقطه رسیدم که اگر خودم روی "ب" بودم برای دیگران از "الف" می گفتم، و مثلا دیگه با کسی بحث نمی کردم و همیشه در این مورد فقط از طرف یک سوال می پرسیدم! قرآن رو کامل بخون، و خودت، توی خلوت خودت(نه برای هیچ کس دیگه)، از خودت سوال کن، آیا این رو یک انسان نوشته؟!
(گذشته ازینکه ما "ب"مونم یه "نصفه"الف" بیشتر نیست.) :)

حضرت علی ع فرمودند:
انظر الی "ما" قال، لا تنظر الی "من" قال...

۱۹ اسفند ۱۲:۳۳ مجتبی واو
اتفاقا حرفهای امام علی رو خیلی ها به خودش هم زدن.

متوجه نشدم که این صحبتتون چه ارتباطی به حرف من داشت؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گفتند:

یافت می‌نشود

گشته‌ایم ما!
آرشیو مطالب
ارديبهشت ۱۴۰۳ ( ۲ )
دی ۱۴۰۲ ( ۱ )
آذر ۱۴۰۲ ( ۲ )
آبان ۱۴۰۲ ( ۳ )
مهر ۱۴۰۲ ( ۲ )
شهریور ۱۴۰۲ ( ۷ )
مرداد ۱۴۰۲ ( ۱۱ )
تیر ۱۴۰۲ ( ۶ )
خرداد ۱۴۰۲ ( ۷ )
ارديبهشت ۱۴۰۲ ( ۱ )
فروردين ۱۴۰۲ ( ۲ )
بهمن ۱۴۰۱ ( ۵ )
دی ۱۴۰۱ ( ۴ )
آذر ۱۴۰۱ ( ۱ )
مهر ۱۴۰۱ ( ۱ )
شهریور ۱۴۰۱ ( ۲ )
مرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
خرداد ۱۴۰۱ ( ۱ )
اسفند ۱۴۰۰ ( ۱ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۱ )
دی ۱۴۰۰ ( ۱ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۱ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۱ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۱ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۳۰ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۹ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۱۲ )
دی ۱۳۹۶ ( ۱۳ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۱۰ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۴ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۱۵ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۷ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۲۵ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۲۴ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱۸ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۱۴ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۲۶ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۱۷ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۱۴ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۲۱ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۱۵ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۹ )
دی ۱۳۹۴ ( ۱۷ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۲۳ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۱۸ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۱۱ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۵ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۱۰ )
تیر ۱۳۹۴ ( ۵ )
ارديبهشت ۱۳۹۴ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۳ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۲ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۲ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۲ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۲ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۲ ( ۳ )
دی ۱۳۹۱ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۱ ( ۳ )
آبان ۱۳۹۱ ( ۱ )
مهر ۱۳۹۱ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۱ ( ۱ )
مرداد ۱۳۹۱ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۱ ( ۶ )
خرداد ۱۳۹۱ ( ۳ )
ارديبهشت ۱۳۹۱ ( ۳ )
فروردين ۱۳۹۱ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۰ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۰ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۰ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۰ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۰ ( ۲ )
موضوعات
دوستشان دارم (۲۶۶)
از خود نوشته‌هام (۴۵)
جامعه نشناسی (۷۹)
اتوبوس نوشته (۱)
صرفا تراوش ذهنی (۷)
موسیقی متن (۳۲)
آرزوهای ساده (۸)
تناسخ (۲)
اقتصاسی (۱۰)
دوستشان ندارم (۳)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان